w.i.t.c.h

Publicerad 2013-09-20 15:55:18 i Allmänt,

Serietidningen W.i.t.c.h har varit en stor del i mitt liv och den har en särskild plats i mitt hjärta. Tyvärr har Egmont nu bestämt sig för att den inte längre lönar sig och lägger ner tidningen trots att det finns endast ca 10 nummer kvar. Efter tio+ år så kan de inte ge oss fans en värdig avslutning ens. Taskigt.

Men fandomen lever vidare, detta bl.a tack vare "Mooncloud" som investerat mycket tid och pengar och lyckats skapa en webbsida där man kan läsa måbga nummer online, och fast att det kanske blir svårt och tar längre tid så kommer hon glra vad hon kan för art fortsätta lägga upp tidningen på nätet, på engelska då.

På deviantart frodas också w.i.t.c.h magin, just nu pågår flera tävlingar samtidigt och jag ska försöka vara med i de flesta samt en winx tävling.

Jag har också börjat måla mer med mina copics men tyvärr så pass att jag snart måste köpa nya av vissa viktiga färgrr (hud tex) och de är ju onte särskilt billiga.

Nå, här kommer lite work in progress bilder: (eftersom det är foton så syns inte alla detaljer så bra)


Will, Irma, och Taranee i chibiform. De har sina halloweenkläder från första numret. Cornelia och Hay Lin är på gång.



Till en witch-crossover-tävling: Valtor/Phobos. Valtor är en ond trollkarl i Winx och därför kan jag ha den i den tävlingen också.


Här har vi en hyptoniserad Taranee (tv-verision) som attackerar Will. Första pris i denna tävling är runt 175 $ så denna kpmmer jag att lägga mycket tid på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Lindberg

3-årigt gymnasie Estetisk Bild, därefter så gott som självlärd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela